barnsjuka.blogg.se

Här skriver Mr & mrs om hur vi känner och tycker kring barn. Vi hoppas även på att mrs snart blir gravid och då kommer vi fortsätta att skriva om hur det känns att vara blivande mamma och blivande pappa. Det finns 2st kategorier i bloggen en kategori är det blivande pappa skriver och en kategori är det blivande mamma skriver.

Fått reda på mer!

Kategori: Blivande mamma

Hej jag skrev sist i juli. Har inte orkat skriva eller knappt orkat bry mig. Det har nu gått ungefär ett år och jag är fortfarande inte gravid, jag är väldigt säker på att något är fel. Min sambo vet att det inte är något fel på han, eller att det iaf inte var det för något år sen.. 
 
Jag ringde iaf barnmorska som skickade mig vidare till gynekologavdelningen. Nu ska ni få höra något kul. Man måste försöka i 1år innan man kan få hjälp det var därför jag ringde dem. Men när jag väl kommer fram så är det en otrevlig kvinna i andra sidan luren som frågar mig frågor hur länge jag försökt osv. Sen säger hon: Men eftersom du bara är 21 år gammal så får du ingen hjälp man måste ha försökt i ett år OCH vara 23år gammal..
 
Det är något som ingen sagt till mig tidigare. Varför har ingen sagt något? Hur kan dem sätta en ålder på när jag ska få barn? Ska verkligen någon annan än jag och min sambo bestämma när vi ska kunna få barn?
 
Känner verkligen att snart kommer jag behöva gå till psykolog för jag börjar bli så less, får mindre "depression" varje gång min mens kommer och det varar fram till ägglossning då det kommer en liiiiten gnutta hopp men känner att deppigheten börjar komma över den vanliga vardagen och att det lilla hoppet jag har kvar det försvinner snart också!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: