barnsjuka.blogg.se

Här skriver Mr & mrs om hur vi känner och tycker kring barn. Vi hoppas även på att mrs snart blir gravid och då kommer vi fortsätta att skriva om hur det känns att vara blivande mamma och blivande pappa. Det finns 2st kategorier i bloggen en kategori är det blivande pappa skriver och en kategori är det blivande mamma skriver.

Loosing it!

Kategori: Blivande mamma

Som jag skrivit i början av denna blogg så började jag och min sambo att försöka få barn i januari.Vi hade nu 7e försöket och mensen kom oinbjuden idag.. Jag vet att man inte ska oroa sig för att det är något fel osv.. igentligen borde jag inte göra det eftersom att jag får ägglossning varje månad. Men endå inte är de så roligt att varje jävla gång få denna besvikelse med bara ett streck på stickan varje gång och sen mensen som kommer oinbjuden varje gång!! Höll nästan på att börja gråta imorse när mensen kom igen!!
 
Det ärväldigt många tankar som kommer upp i huvudet då man kommer i min ålder (21):
 
vars är jag om några år? Alla skaffar barn nu! Jag vill också ha barn, hur många vill jag ha? Vad ska mina barn heta? Vad vill jag helst ha för kön först? Kommer vi hinna klart med huset innan jag är gravid? Kommer vi iallafall hinna det klart innan jag ska föda? Kan jag ens bli gravid? Är det något fel på mig? Kommer vi bli bra föräldrar? Har vi verkligen nog mycket pengar? Har vi verkligen tid och plats för detta? Vill jag döpa mitt barn? Varför ser jag alla andra få pröva på lyckan medans jag inte får det? När är det min tur? Varför blir jag aldrig gravid? Hur lång tid kan detta igentligen ta?
 
Jag ser gravida människor överallt, det har gjort mig glad hela tiden att se gravida kvinnor, nu börjar detbara bli jobbigt för det sätter en sån press på mig själv att se dem.För jag vet att7 månader inte är en lång tid men det känns  väldigt länge och det är väldigt jobbigt att måste vänta hela tiden denna jäkla väntan. 
 
Jag är dock nyfiken och undrar, då man börjar försöka så måste man ju försöka i minst 2 år innan man kan få hjälp, men då är jag nyfiken hur ska barnmorskorna eller dem man pratar med sen veta att man försökt i 2 år. Ska jag bara ringa in efter 2 år och säga nu har vi försökt i 2 år????
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: